måndag 31 januari 2011

Dumbledoreprojekt 4

aliciasivert alicia sivertsson stickat knitting tröja blå vit randig stripes england storbritannien union jack the beatles great britain
Nu är jag av med tantoskulden! Häromdagen blev min första tröja färdig.

aliciasivert alicia sivertsson stickat knitting tröja blå vit randig stripes

aliciasivert alicia sivertsson stickat knitting tröja blå vit randig stripes

aliciasivert alicia sivertsson stickat knitting tröja blå vit randig stripes

Garnåtgång: 9 nystan (450g) 'Carolina', färg 035 och 812, från Marks & Kattens
Stickor: 5 mm
Sticksätt: slätstickning
Arbetstid: ca sju veckor, parallellt med projekt 5
Materialkostnad: 191 sek

aliciasivert alicia sivertsson stickat knitting tröja blå vit randig stripes dumbledore harry potter rowling

Den blev faktiskt bättre än jag hade trott, men jag är inte väldigt intresserad av den själv (har för många för snarlika) så hör av dig om du känner att den skulle passa bättre på dig.

17 kommentarer:

  1. Är du knäpp? Ska du inte ha den själv?! Den är ju jättefin, såklart du ska ha den Alicia!
    Puss :)

    SvaraRadera
  2. MEN HALLÅ, du är ju som Jeanne, fullkomligt genial. Hade det inte vore för att jag bara bär kläder med svart i hade jag tagit den direkt!

    SvaraRadera
  3. Men åh helt underbar! Vad duktig du är :D

    SvaraRadera
  4. JÄTTEFIIN! MEESA WANT! <3

    SvaraRadera
  5. Ditt tröjmönster verkar jättebra! Har du hittat det på internet eller har du köpt det i butik? Skulle jag kunna få kopiera det?
    Mitt tröjprojekt gick... halvbra.
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Wow imponerande! jag skulle då aldrig orka sticka en tröja!

    SvaraRadera
  7. Aaaah. Den är ju inte alls för stor! Bara typ.. alldeles superlagom oversizeat finemang.

    SvaraRadera
  8. PAX. Om det skulle hända att den passar.

    SvaraRadera
  9. Fy vad du är duktig och tröjan är jättefin!
    Det är en sån tröja som ska skulle vilja beskriva med att den är to die for (Jag är inte lite avundsjuk heller, nej nej).

    SvaraRadera
  10. Stavfelsnissen hoppade på min kommentar. Jag menade såklart att det är en sån tröja som jag skulle vilja med att den är to die for. Inte ska skulle vilja beskriva! :>

    SvaraRadera
  11. Det är inte riktigt min kväll ikväll för nu skrev jag fel igen. "Det är en sån tröja som jag skulle vilja beskriva med att den är to die for" ska de självklart vara. Nu slutar jag kommentera så att ditt lilla kommentarsfält inte lägger av utav min överbelastning av felstavningar!

    SvaraRadera
  12. Imponerande! Snygg den var. Måste lära mig.... Hehe

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...