lördag 7 april 2012

påskreflektioner

Personligen är jag lite trött på halvhjärtat äggmåleri och de framtunga hönor och vindögda kycklingar som konstruerades av äggkartonger och flörtkulor under de första åren av det glada 1990-talet och som fortfarande utgör större delen av säsongspyntet här hemma. Jag tycker om påsken, som verkligen är en hyllning till våren och ett av världens bästa djur (kaninen!) men känner mig lite vilsen i mitt firande.

aliciasivert, alicia sivertsson, easter, easter egg, easter eggs, egg, eggs, paint, painted, painting, watercolor, watercolour, color, colour, water color, water colour, flower, flowers, vattenfärg, färg, måla ägg, målade ägg, målat, målar, ägg, påskägg, blommor, blomma, påskpyssel, pyssel, påsk

Till nästa säsong önskar jag bunkra upp med massor av bra, galna eller stilrena, pyssel- och pyntidéer på saker man kan skapa, baka eller sysselsätta sig med för att komma i stämning.

Som flerdimensionella påskägg, ingefärskola, kaninbakelserväxtliga äggdekorationerhuvudstupa kycklingbakelser, origamikaniner, pastelliga godisburkar, hästutklädnad, Stig Lindberg-ägg - eller någonting helt annorlunda.

Så snälla, länka, berätta och tipsa! Vad har varit era bästa påskpåfund?

En innerligt glad vår önskar jag er allesamman!

5 kommentarer:

  1. De flerdimensionella påskäggen var ju helt underbara!
    Men vi får komma ihåg att börja en bit innan påsk nästa år och samla inspiration ju! Blir nog bra.

    SvaraRadera
  2. Förresten så är äggen himla fina!

    SvaraRadera
  3. Tack! Och så fina ägg!!

    SvaraRadera
  4. Vackra blomsterprydda ägg!

    Jag gillar även idén med Stig Lindberg-ägg! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...