onsdag 27 juni 2012

bloggtips: fellen

.
.
Elbe förenar poesi, humor och förnuft, vilket enligt Tove Jansson (och jag instämmer) är den bästa kombinationen. Vissa dagar är hen som Emil i Lönneberga, andra som Frida Kahlo och ytterligare några som "blod, tandkräm och träsk".

.
...
Hen ser och målar av alla detaljer - även mustaschstrån och rynkor och rödsprängda ögonvitor. Jag tycker om hens porträtt så mycket att jag blir alldeles matt.

.
.
Helst skulle jag bara vardagshänga med Elbe jämt. Mata igelkottar och klä ut mig och beundra inomhusstjärnhimlen och äta ostmackor.

.
.
En gång målade hen av mig och så vacker har jag aldrig känt mig förr.

.
.
Ni hittar hen på Fellen och i portfolion.

Alla fotografier och illustrationer är lånade av och © Elbe Wallin.

7 kommentarer:

  1. guud så vackert hon tecknar. måste börja följa. fantastiskt uppskattat med alla bloggtips! mera, mera!

    SvaraRadera
  2. Men åh åh åh åh åh åh åh åh åh jag blir ju helt rörd herregud och moder jord och åh. Tack. Tacktacktack. Kommer kunna leva på detta i evigheter. Vill vardagshänga med dig också.

    SvaraRadera
  3. men jag är ju ingenting i jämförelse med dessa superfina bloggar du lägger upp! åh.

    SvaraRadera
  4. ps. om du inte redan sett det så blev jag så himla himla glad när jag hittade kommentaren på pottermore-inlägget!! lovar att komma tillbaka på riktigt väääldigt snart!

    SvaraRadera
  5. Men jisses vilken begåvad tjej! Tack för bloggtipset!

    SvaraRadera
  6. Fellen, sätt på kaffekokaren, för här kommer jag!

    Hille, försök inte. You are my superstar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...