söndag 1 juli 2012

bloggtips: krumelurpillret

.
.
Malin illustrerar och uppfinner och pyntar och klär ut sig. Hon är helt och hållet sig själv, alltid och jämt. Om det sen är Pippi Långstrump i godisbutiken eller en liten farbror på söndagspromenad har jag fortfarande inte riktigt fått klart för mig, men vad spelar det för roll?

.
Hon har precis illustrerat sin första barnbok! Katten som älskade regn, skriven av Henning Mankell.

.
.
Hon gör mig så glad jämt, med påhitt, betraktelser och såna självklara konstateranden som att hon inte har några gummisnoddar hemma utan måste använda sidenband till att knyta ihop saker med.

..
..
Och jag bara längtar efter att få läsa hennes böcker för mina tio osnutna framtida ungar.

.
.
Ni hittar henne på krumelurpillret (som inte heter krumelurpillret längre men som alltid kommer heta det för mig).

Alla fotografier och illustrationer är lånade av och © Malin Ahlin.

1 kommentar:

  1. Ååh! Fy farao vad du är fin Alicia! Tack så hemskt mycket! Det här var precis vad jag behövde idag.

    Jag hoppas att ditt äventyr i bakelsernas och de finknasiga filmernas förlovade land är precis allt du önskade.

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...