måndag 25 juni 2012

bloggtips: lite socker

.
Jessica är påhittig, kreativ och omtänksam. När jag oroade mig för min framtid föreslog hon att jag skulle "göra om Xaviers hus som alla bor i i X-Men, plocka in lite andra frivilliga Marvelisar (misstänker att det skulle vara helt nödvändigt), men så bygger du om det lite mer som Hogwarts och ser till att det ligger på någon fin grön kulle i den engelska landsbygden. Och där kan du sitta i kvällsolen bredvid bekymrade sjömän som läser misantropisk poesi och virka halsdukar till deras sjöjungfrur."

.
.
Hon ser ljus, både det som kommer från solen och det som finns i varenda kotte och fin detalj.

.
.
Hon skapar och grejar och hittar på och ligger minst tre steg före mig på virkningsfronten.

.
.
Hon förstår värdet av vardagsskatter och romantiken i att vara så liten att man ryms i en handflata.

.
.
Dessutom tycker hon om Harry Potter, studerar mumintroll och är scout. Vi har till och med hängt på samma läger en gång utan att veta om det.

.
.
Ni hittar henne på lite socker.

Alla bilder i inlägget är lånade av och © Jessica Andersdotter.

6 kommentarer:

  1. ALLTSÅ JISSES AMALIA, ALICIA. Sitter här och vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv. SÅ HIMLA FINT.
    Hundra kramar och ha en bra sommarpaus, min vän!

    SvaraRadera
  2. Litesocker är verkligen en av favoritplatserna i bloggosfären. Så himla fint med allt pysslande och mumintrollande och solstrålande!

    SvaraRadera
  3. jösses sicken kreativ donna!

    SvaraRadera
  4. fy vad fin blogg. tack för tipset!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...