tisdag 3 juli 2012

bloggtips: cargohold

.
.
Cami är Ravenclaware och en av de mest personliga människor jag känner. Vi har så himla olika smak men ändå tycker jag om allt hon tar sig för.

Vi lärde känna varandra över internet när vi var unga och arga med tuperat hår (hennes rosa) och Sex Pistols-tröjor och neonfärgade Converse. Första gången vi träffades var en aprileftermiddag 2006 och vi satt på en bänk vid Sergels Torg och åt Nettogodis. Jag hela min gröna vapenrock full av patches och badges med arga punkband och Cami hade randiga knästrumpor och rosa torgvantar. Vi fann varandra i all tvärsäker osäkerhet.

.
.
Hon åker på äventyr och utflykter (ibland är jag med, hej!) och går på museer och kan allt om musik jag aldrig hört talas om och säger alltid vad hon tycker vilket jag anser vara en ovärderlig egenskap.

.
.
Hon ser vackra detaljer och mönster och konst i vardagssaker som går oss andra helt förbi.

.
.
Hon tar helt sanslösa konsertbilder som bara får en att vilja svettas i folkmassor varje dag.

.
.
Hon är semmelmästarinna och bakar regnbågstårtor och i hennes lägenhet ingick en köks-strippstång.

.
.
Ni hittar henne på Cargohold.

Alla fotografier är lånade av och © Camilla Johansson.

1 kommentar:

  1. Nejmen, jag känner Björn, hennes boyy! Knäppt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...