lördag 20 december 2014

här skulle det ha varit en julklapp

Ja, här hade jag ju tänkt hålla en tredje julklappstävling, men vet ni tiden och orken räcker inte riktigt till. Kanske blir det utlottning av en vårpresent istället. Nu är det läge att lyssna på magen och försöka insupa lite jul medan den fortfarande finns kvar. Titta på förlängda versionen av Sagan om Ringen, äta minst en bulle om dagen, somna tidigt, läsa om Harry Potter-böckerna, dricka kaffe i sängen, rulla Mozartkulor, sy färdigt gamla projekt, planera nya, städa eller skita i att städa, rimma, lussa, pussas, spela sällskapsspel med familjen, dricka varm choklad med grädde. Bara två arbetsdagar kvar.


Nästa år ska jag bli ännu bättre på att bara göra vad jag har lust och inspiration till, och ännu sämre på att lägga band på mig själv. Vad gäller det här året är jag färdig med alla krav - från och med ikväll tar jag mental semester.

God jul kära vänner!

7 kommentarer:

  1. Det här är ett himla fint inlägg. God jul och trevlig mental semester!

    SvaraRadera
  2. Låter bra! I år blev det mkt färre hemmagjorda julklappar för mig men jag kände att det var helt OK och har stickat en massa till mig själv istället 8) God jul!

    SvaraRadera
  3. hallå du hade ju TVÅ hela utdelningar. det tycker jag är värt en eloge!! gör inget alls att det inte vart någon tredje. du är liksom redan världsbäst som tagit dig tid till att fixa med de andra utlottningarna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Det är väldans fint att du ser det så!

      Radera
  4. Jag tar också mental semester nu! Sååå himla välbehövligt! God jul!

    SvaraRadera
  5. Ta mental semester låter som en förträfflig plan! God jul på dig!

    SvaraRadera
  6. Ni är världsbäst! Tack och gott nytt! <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...